Friday 29 April 2011

Kisah Highway Senai-Desaru Phase 2 lagi

Ni sambungan dari post pasal Highway Desaru tempohari. Khabar angin yang aku dengar pasal highway ni akan dirasmikan pada 27 April 2011 nampaknya tak betul. Tapi... khabar angin lain yang aku dengar ada part highway ni yang tak lulus... part jambatan kot? entahlah.. bilalah nak boleh lalu daaa..

Hari tu aku ada lalu kat jalan masuk ke highway desaru tu..

Apasal simpang nak masuk highway ni kecik benor?


Tengok tu, ada orang dia jaga. Tak bleh masuk.
Aku tanya dia: bila boleh lalu highway ni?
Dia cakap: lagi 8 tahun. 
Aku tanya lagi: Apasal lama sangat?
Dia jawab: Kalau ikut schedule lagi 12 tahun, tapi pasal tak ikut schedulelah jadi 8 tahun ajer.
Aku tanya: Ada masalah ke?
Dia jawab: Semua dah ok. tapi ada satu masalah jer.. supply pagar tol tu tak sampai-sampai, tu yang tak boleh lalu lagi highway ni.
Aku: dengar cerita ada bahagian yang tak lulus lagi, betul ke?
Dia: Ohh betul tu.. tol gate girls belum lulus periksa lagi.. kalau diorg dah lulus nanti baru boleh bukak ini highway.
Aku pun blah setelah mendengar jawapan yang cukup puas hati itu.....
(HAHAHA.. lawak sangatlah konon)
sebelah sini pun dia tutup tuuu... kalau tidak nanti ada banyak motor curi-curi lalu.. hehehe
Update 8 Jun 2011: Highway Desaru Dibuka Jumaat Ini

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...