Sunday 13 March 2011

Dia Buat Hal Lagi

Kejadian ni berlaku beberapa hari lepas. Tidak sama dengan tarikh post ini di publish. Harap maklum..


Sengaja aku tulis dalam blog ni supaya bila aku lupa nanti tarikh hari ni, aku boleh search aje dalam blog aku ni. Dalam kata lain, sebagai catatan. Macam diarilah gitu. Nak tulis dalam buku note, buku note tu selalu aje hilang. Kalau tak buku hilang pen yang hilang. Malaslah.

Aku dah naik bengang dah dengan dia ni. Dah selalu sangat dia buat hal. Pantang dua tiga hari aku lupa, musti dia meragam. Aku bukan sengaja lupa. Tapi memang tak ada dalam schedule hari-hari tersebut untuk aku gunakan dia.



Jadi setelah dua tiga hari aku lupa, hari ni dia buat hal lagi. Pulas-pulas pun tak jadi apa. Last-last terpaksa tolak. Nasib baiklah rumah aku ni jalan clear turun bukit. So, bini aku tolong tolak keluar dari garaj je. Lepas tu aku lajakkan saja turun bukit ni.

Tapi dia taknak hidup juga. Aku dah tensen gila. Biasa boleh hidup. Pernah juga dia tak nak hidup sampai aku kena panggil pomen datang bawak pickup dia tolong jump start. Aku rasa masuk kali ni dah kali ke tigalah aku kena panggil pomen.

Aku tinggal je dia kat bawah bukit. Aku dah tensen habis kali ni. Tak lock pun kereta tu. Padan muka. Kalau ko kena colek atau kena terejal orang, padan muka ko. Sapa suruh ko buat hal.. HAHAHAHA!!! Aku suruh bini aku panggil pomen on the way dia nak pergi beli sarapan pagi. Kali ni aku pesan pomen tu cek betul-betul. Cek habis-habisan. Kalau biasanya janji hidup je aku pun bawak balik, kali ni aku tinggal dia dua tiga hari kat bengkel.

Ini ialah bateri.

Hari ke tiga, pomen tu hantar kereta. Bateri aje yang rosak. Apela... aku baru jer tukar bateri tak sampai setahun rasanya. Biasanya jangkahayat bateri ni dalam dua tahun lebih kurang. Bateri aku yang lama dulu. Tahan lama gila. Tiga tahun lebih barulah dia rosak.

Melayang rm160 hari ni pasal kena tukar bateri kereta.

1 comment:

zam said...

bateri rosak tiada dpt mengaruh kemagnetan pada alternator..jadi alternator pusing pon power magnet tiada tak guna gak..hahahaha

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...