Monday 17 April 2006

Tidak perlu banding

Tidak perlu banding
ALLAHYARHAM Tan Sri P. Ramlee dinobatkan seniman agung, M. Nasir digelar sifu muzik dan Allahyarham Sudirman mendapat gelaran penghibur (penyanyi) Asia terbaik.

Tidak perlulah kita persoalkan siapakah yang lebih hebat di antara mereka bertiga. Masing-masing mempunyai kelebihan tersendiri.

Sepatutnya kita mengadakan rancangan TV untuk menghargai jasa mereka, bukannya membandingkan siapa lebih hebat.

- PENCINTA MUZIK, Kajang.

Respons
Ni benda remeh. Tak perlulah nak diperbesar-besarkan. Mereka tu manusia biasa je. Terpulanglah kepada pecinta seni untuk membandingkan siapa yang lebih baik. Masing-masing ada kelebihan dan kekurangan sendiri. Macam aku, aku letak ranking M. Nasir nombor 1, Sudirman No. 2 dan P. Ramlee tu nombor 3. Kenapa aku letak ranking mcama tu? Pasal itu aku punya citarasa, dan aku punya pasal. Kalau ada calon lain, mungkin rankingnya dah lain. Apa hak pecinta muzik dari kajang tu untuk menhalang perbandingan aku. Aku pun pencinta muzik juga.

Setiap tahun, industri kat Malaysia ni ada banyak anugerah yang menunggu giliran. Tak lama lagi ada Anugerah Industri Muzik AIM 2006. Macam mana kalau ada sesiapa yang bersuara, tak payahlah buat apa-apa perbandingan...

Tapi, walau bagaimanapun, yang penting adalah hasil karya mereka.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...