Saturday 12 February 2011

Apa itu PKBS?

Aku dapat surat dari sekolah anak aku. Surat tu mengenai tarikh tarikh ujian dan peperiksaan yang akan diadakan sepanjang tahun.

Tapi aku dapat satu permasalahan... dalam jadual tu, ada tulis tarikh ujian bulanan PKBS 1, PKBS 2, PKBS 3 dan PKBS 4.

Apa benda PKBS ni? Puas aku baca dari atas ke bawah, dari bawah ke atas ke bawah.. dari atas meja ke bawah kerusi dan dari atas kerusi ke bawah meja.. tak jumpa langsung apa maksud akronim PKBS tu.

Last-last aku try cari kat Internet... puas juga aku menggodeh google..

PKBS ni maknanya ialah Penilaian Kendalian Berasaskan Sekolah. (itupun kalau hasil carian aku ni betul, hanya cikgu sekolah jer yang tahu dengan tepat... kekekekeke)

Untuk cikgu-cikgu, kalau buat surat untuk ibu bapa, kalau ada singkatan-singkatan yang kurang jelas tu, buatlah sikit nota kaki kat surat tu ye...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...