Thursday 10 February 2011

2 point penting pasal Loss dalam Forex

Hari ni kepala rasa berat jer.. kenapa yer? mungkin pasal tak cukup tidur kot. Tengahari tadi aku cuba tidur tapi tak boleh... kepala hotak asyik nak berfikir ajer.

Pasal forex ni lah... asyik kena stop loss ajer memanjang.. dah bertahun-tahun aku terjerumus dlm forex ni.. memang asyik rugi jer.. tapi masih belum berputus asa.. cuba dan cuba lagi..

Aku selalu fikir kenapa selalu loss.

Aku rasa mcm kena buat satu kajian menyeluruh...
kenapa kalau kita letak stop loss, walaupun 100 pips jauhnya.. mudah saja kena, tapi kalau letak take profit untuk 10 pips pun amat susah nak kena..

Cuba kita fikirkan...
kenapa
kenapa
kenapa

Lagi satu:
Kenapa kalau kita profit,... cepat jer jer kita nak close trade? Tapi kalau kita rugi... kita sanggup tunggu sampailah kena stop loss.. kadang-kadang kita dah anjakkan stop loss tu jauh-jauh..PUN kena juga.. tapi kalau dah profit.. katalah 10 pips... kalau kita tak tutup, silap2 kita akan loss.. pening-pening


Cuba kita fikirkan... 
kenapa
kenapa
kenapa

Ok, ada 2 point penting ni:
1. 10 pips profit lebih susah dapat dari 100 pips stop loss
2. Kalau profit, kita nak close cecepat... tapi kalau loss, kita (kalau boleh) tak nak close trade tu..

Aku rasa aku kena selidik secara mendalam benda ni pasal aku selalu kena..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...